Tuesday, September 2, 2014

Dulu tak sebut PPS agensi kerajaan, Guan Eng berhelah untuk tujuan jahat


Kisah bermula 2 minggu sudah apabila terdapat satu kes anggota PPS memukul seorang aktivis cina di Farlim. Kes itu mendapat liputan luas daripada media sosial dan mendapat perhatian ketua polis negara apabila ramai pihak membuat laporan polis. Difahamkan sudah ada 35 laporon polis.

Maka Guan Eng mulakan game untuk menyelamatkan PPS dengan berkata bahawa PPS ini adalah agency bawah kerajaan negeri.


Kalau dilihat balik video youtube di atas, Guan Eng berkata PERTUBUHAN PPS tapi tidak pula menyebut AGENCY KERAJAAN NEGERI, Tidak salah polis tangkap PPS menggunakan akta pertubuhan.


Hanya menunjukkan Lim Guan Eng cuba berdolak dalih untuk menyelamatkan punggung PPS dari terkena tindakan. Dengan 9,000 ahli rasa tertipu apabila pukul 1 malam baru Guan Eng bantu keluarkan ahli PPS yang ditangkap.


Satu lagi yang Guan Eng kantoi adalah bila pada ambang 31 ogos, seorang individu membaling molotov cocktail di rumah Guan Eng. Dia dijadualkan untuk berada di Butterworth dalam sambutan ambang kemerdekaan anjuran Federal Goverment tidak muncul tapi kebetulan ke dia berada DI RUMAH!

Guan Eng menunggu molotov meletup di rumahnya ...



Lihat pengawal sudah berada di pintu pagar depan dan molotov terbang dari udara landing betul2 sebelah sebuah kereta dan pengawal itu bergegas hendak keluar tetapi beliau patah balik dan menendang molotov ke tepi.

MENGAPA?? Sebab jika beliau keluar beliau sempat menangkap individu yang membaling molotov itu dan semuanya akan terbongkar kerana "pesta" ini adalah ANJURAN KETUA MENTERI SENDIRI utk meraih simpati rakyat UNTUK KEESOKAN Harinya.


Ok...pada pagi 31 ogos Ketua Menteri sudah dapat point yang rumahnya di baling molotov tetapi beliau hadhir seperti biasa ke padang kota dan masih berdegil untuk PPS meneruskan perbarisan kawat...selepas habis kawat terus kesemua 153 org PPS di tahan.

Guan Eng hanya bermain politik apabila sekali lagi menarik simpati rakyat terhadapnya walhal ini semua sudah di rancang teliti oleh beliau.


Kemarin ketua menteri cuba memberikan imbuhan rm10,000 kepada sesiapa saja yang boleh menangkap pembaling molotov di rumahnya. Mana mungkin individu itu di tangkap sebabnya dia dari kalangan DAP juga. Mungkin dari kalangan PPS sendiri. Lihat kronology ini :-
  • PPS pukul orang
  • Guan eng pertahan PPS
  • Laporan polis di buat
  • Tan Sri Khalid menyatakan PPS Haram
  • Guan Eng kata PPS bawah kerajaan negeri
  • Tan Sri Khalid kata akan tangkap PPS jika beroperasi
  • Guan Eng beri kata kata semangat kepada anggota PPS di komtar
  • MOLOTOV MELETUP malam merdeka
  • PPS di tahan selepas perbarisan merdeka
  • Raih simpati rakyat
  • Menawarkan wang rm10k jika dapat tangkap individu berkenaan.
Ini semua game Guan Eng ....




No comments:

Post a Comment