Saturday, September 13, 2014

Hadi mahukan TSKI hanya wayang menangkan Anwarinas di P Kubor?


Kain rentang bermuka Nik Aziz, Haji Hadi, dan Ahmad Yaacob masih dijaja di penamaan calun tapi Hadi tidak hadhir ke penamaan calun. Hanya van PAS Marang dan beberapa kawasan Parlimen terengganu kelihatan.



Malam ini Haji Hadi akan berceramah walaupun calun PAS dilihat sebagai runner ahli kumpulan Anwarinas. Semalam Hadi baru saja mengatakan dia mahu Tan Sri Khalid Ibrahim kembali sebagai MB.

Berikut pertikan dari Agendadaily:



Ini ekoran pendedahan terbaru Ketua AMK Nik Nazmi Nik Ahmad mengenai pertemuan beliau dengan Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang di ibupejabat PAS di Kuala Lumpur pagi Jumaat semalam.

Siapa yang tidak terkejut dengar Hadi cakap jalan keluar pada isu ini ialah kekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.


"Dalam perbincangan itu apabila ditanya tentang pandangan Tuan Guru Haji Hadi tentang jalan keluar isu (kemelut MB) ini, beliau memberi jawapan akhirnya adalah dengan mengekalkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Tuan Guru (Haji Hadi) sendiri akan memantau kelemahan Tan Sri Khalid,' kata Nik Nazmi dalam satu kenyataan media petang Sabtu.

Beliau menyifatkan pandangan Hadi itu 'agak merisaukan'.

Baca sepenuhnya SINI.

-------------------------------

Walaupun dilihat mereka reda untuk bantu PAS di Pengkalan Kubur, adakah Anwar dan PKR akan menyelak? Ketika itu wakil DAP pun ada. 


Takut Hadi akan ulang malam ini hanya untuk menang pilihanraya tapi akhirnya mengalah untuk benarkan Wan Azizah naik jadi MB sebagai kesediaan PKR serahkkan Pengkelan Kubur. 


.

No comments:

Post a Comment