Monday, September 15, 2014

Bina fasiliti pelancungan tapi PBT PAS tak jaga ... Penyelaras buat apa?



Kegiatan ekonomi hampir tiada di kawasan Pengkalan Kubor jika tidak kerana usaha kerajaan pusat. Contoh utama bantuan kerajaan pusat ke kawassan sempadan Thai ini adalah pusat bebas cukai Pengkalan Kubor.

Dari situ, kerajaan bantu bina lain-lain kegiatan pelancongan tempatan seperti Pantai Tujuh.  Yaang menyedihkan, kerajaan pusat sudah bina tapi penyelenggaraan dibawah kuasa majlis tempatan dan  kerajaan negeri cukup menyedihkan.

Kawasan peranginan pantai itu kelihatan kotor dan tak terjaga. Pemandangan yang cantik dicemari oleh sampah sarap. Tong sampah pun tidak disediakan untuk pengunjung. Jalanaraya dan infrastruktur langsung tidak mahu diusahakan.










Pantai dan tasek pun keliahatan kotor dan tak terjaga.








Yang nampak lawa dibina iaitu surau pun macam tak terjaga.



Aset alam semulajadi cantik yang lebih kurang sama di Port Dickson, Kuantan dan Lumut boleh membantu menaikkan ekonomi tempatan dan menambahkan pendapatan untuk peniaga, penusaha chalet, restoren dan perniagaan runcit lain.




Diberi atas dulang emas pun tak jadi apa bila kasi PAS.Sepatutnya Majlid tempatan bawah kerajaan negeri jagalah kebersihan dan baiki pemandangan dan tarikan pelancung.

Tapi, apa yang kerajaan negeri PAS buat? Ceramah sana sini salahkan kerajaan pusat BN tapi tadbbir negeri hancur.

No comments:

Post a Comment