Tuesday, September 9, 2014

PKR undur pun, calun tetap PKR di Pengkalan Kubor?


Bunyi macam besar hati sangat si KIPAS untuk PKR undurkan diri dari bertanding dari kerusi Pengkalan Kubur yang ditandingi PKR pada PRU 13.

Kejujuran si KIPAS tu kelingking berkait. Ada lihat ianya suatu usaha untuk ambil hati PAS buat sementara masa hingga kumpulan ulamak dapat digugurkan dari PAS. Selangor Chronicles di SINI melihat jika PKR ikhlas, serahkan Pengkalan Kubor dan jawatan MB Selangor sekali.

Sg Rapat Online SINI lihat ini usaha untuk dapatkan rizab RM3.2 billion TSKI telah kumpulkan atas kesusahan rakyat.

Dalma hal ini, PKR tak juga ikhlas kerana, FLying Kick SINi menulis AMK Kelantan akan boikot Pengkalan Kubor. Sedia diketahui bahawa dio PRU13 lepas, undi PKR meningkat hingga berjaya mengurangkan jurang majoriti BN.  

Dari khabar yang didengar, walaupun PKR undur dari Pengkalan Kubor, yang bertanding pun tetap PKR. Dalam lain kata, calun yang diura-urakan akan bertanding adalah ahli Parlimen Tumpat dari kumpulan Anwarinas atau PasMa.

Strategi ini kononnya ini untuk ambil hati PAS dan juga PKR.

Sebenarnya PKR takut untuk tanding kerana mereka tiada jentera lagi lepas PKR bergaduh sesama sendiri disebabkan pemilihan yang kotor. Mereka menjangka jentera PAS akan slow atau boikot. PKR tak mahu diboikot tapi mereka pula yang mahu boikot?

Pasti pertandingan yang menarik .....

No comments:

Post a Comment