Friday, September 12, 2014

Hakim Rayuan isu Beng Hock macam berniat jahat terhadap SPRM


Keputusan Mahkamah Rayuan untuk mempersoalkan keputusan koroner dalam Suruhanjaya Diraja menyiasat kematian Teoh Beng Hock agak anih. Koroner memberi "open verdict" yang bermaksud bukan bunuh diri atau bunuh.

Hakim-hakim pro-pembangkang pula yakin dibunuh dan terima pakai kenyataan yang tidak berkredibiliti dari Dr Porntip yang rupa macam perempuan gila hilang akal dari Thailand.

Yang lagi anih, macam mana Hakim boleh buat tuduhan salah seorang yang terlibat "membunuh" Beng Hock adalah pegawai penyaisat SPRM. Bodoh ke hakim untuk tuduh bunuh sedangkan motif bunuh tiada. Beng Hock adalah saksi untuk SPRM dan bukan yang tertuduh.

Bukankah bukti untuk menuduh bunuh mesti "beyond reasonable doubt" atau bukti yang tanpa was was? Bukti mana Hakim guna???

Satu lagi yang pelik, dulu masa polis mahu menyiasat, segera pihak DAP dan keluarga Beng Hock yang dipengaruhi DAP tidak mahu polis siasat dan menuntut diadakan Suruhanjaya Diraja. Bila Suruhanjaya Diraja beri verdict yang tidak memihak kepada mereka, lalu mereka merayu ke Mahkamah Rayuan.

Sekarang Mahkamah Rayuan juga suruh polis masuk menyiasat. Tak ke pelik hakim boleh suruh polis siasat tapi mereka dah putuskan pegawai SPRM dan seseorang yang tidak diketahui bersalah? Apa gila hakim boleh beri pandangan berdasarkan pandang dengar atau hearsay?

Kenapa Hakim tak sebut Tan Boon Hwa yang jelas bertengkar dan ugut Teoh Beng Hock dalam jamban sebagai salah seorang suspek?

Dari hakim sibuk pasal nak cari pembunuh, elok juga hakim suruh polis siasat akan motif rasuah yang mana didedahkan oleh blog Truth for Teoh Beng Hock di http://t4tbh.blogspot.com/. Banyak ahli politik dan wakil rakyat DAP terlibat.




Itu hanya satu saja contoh cek. Baca juga komen di MyMassa SINI.

Polis patut tanya kenapa Ronnie Liu datang menendang pintu pejabat SPRM mencari talipon Beng Hock?

Agaknya bila polis siasat dan jumpa bukti tiada kes dibunuh, adakah keluarga Beng Hock dan DAP puas hati?

Ada satu cerita bodoh Hakim pembangkang.

Hakim tulis salahkan SPRM tidak pagar mayat Beng Hock. Itu kerja SPRM ke atau kerja polis??? 

Mestilah lambat sedikit sebab nak tunggu polis datang.

Nampak sangat Hakim bermotif, berniat jahat dan berat sebelah untuk salahkan pegawai SPRM. Nak tuduh cuai saja takpe juga tapi ini siap kata SPRM bunuh!!! 

Nak ingatkan badigol cina ini semua bahwa kekasih Beng Hck yang mengandung anak Beng Hock itu lahirkan anak luar nikah dan bukannya dikahwin secara roh. Mana ada benda begitu?

Anak haram tetap anak haram lah apek dan nyonya. Apa nak sorok dan tipu sesuatu yang nyata????

Masa anak itu keluar, ada ke DAP tolong??? Kerajaan juga tolong ... siap bapak Beng Hock dapat permit teksi. Ada DAP kasi juga ka????

No comments:

Post a Comment