Tuesday, September 9, 2014

Apakah kiblat Dato KJ mengarah ke Jerman?


Peter Schier, wakil KAF Malaysia (kiri), Kamaruddin Jaafar (tengah) dan Khalid Jaafar (kanan).


BUkan niat untuk persenda orang Kelantan sebagai orang Jerman tapi satu soalan yang valid.

Kita hanya perlu ingat balik akan Konrad Adreneur Foundation (Atau bahasa jermannya Siftung)(KAF)

KAF menaja badan pemikir Anwar sejak 1984, ketika itu dipengerusikan oleh Kamaruddin Jaafar (kawan rapat Anwar dalam ABIM).

Selepas Anwar dipecat UMNO, Kamaruddin masuk parti PAS dan jawatannya di IKD telah diambilalih oleh Khalid Jaafar (bekas Setiausaha Akhbar Anwar) hingga sekarang.


Lina Joy (kiri) dan peguam pemerhati Bar Council, Malik Imtiaz Sarwar. Malik juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Pemandu Ke Arah Pembentukan Suruhanjaya Antara Agama-Agama (IFC) di Malaysia.


Badan pemikir Anwar sangat terlibat dalam KAF, HAKAM, IFC, Malaysia Interfaith Network, Christian Federation Malaysia, MCBHHS dll. Ini semua adalah badan-badan yang terlibat cuba megurangkan status ugama Islam sebagai ugama rasmi Malaysia.

Baca sepnuh di AIDC Blog SINI

Kamaruddin Jaafar membawa imej PAS dan bersongkok haji ke sana kemari tapi adakah dia menentang kumpulan Islam liberal? Adakah dia nyatakan penentangan kepada mereka?



Adakah Dato KJ yang diketahui sebahagian dari kumpulan Anwarinas berfikiran mengikut aliran Islam yang sedia ada dalam PAS atau PAS hanya apa yang dikatakan sebagai political convenience?

Orang PAS perlu tahu samada kiblat sembahyang Dato KJ sebenarnya menghala ke Mekkah atau ke Jerman di Bonn dan Berlin?

No comments:

Post a Comment