Wednesday, September 24, 2014

Terdesak hingga bayar RM500 seorang pengundi?


PAS menjaja mereka sebagai parti Islam. Konon memperjuangkan nilai dan wadah negara Islam. Sambil itu, mereka menuduh parti pemerintah tak Isslamik dan memberi rasuah. Di Pengkalan Kubor, mereka menuduh UMNO rasuah kerana menyumbang kepada kebajikan rakyat. 

Dalam diam-diam dan sorok-sorok, tukang kempen PAS yang tertewas pada permintaan pengundi kawasan PAS yang suka memeinta-meminta wang di kubu kuat mereka di Kg Geting.

Seorang yang dikenali sebagai Pok Su Tok Ngulu Geting telah berkata pada Wanita UMNO Jeli, "Mu dok mano. Gedebe sangat ko mu?

Dia memberitahu akan masuk ke kawasan Telaga Bata untuk membeli undi sebab BN menang di situ. Tak dapat malam tadi, dia akan beli semasa meraih undi.

Memang jelass PAS terdesak. Khabarnya ada pasukan PAS dari Kubang kerian dan Terengganu dah pulang kecewa. Ada kata ini usaha sabtaj. Maka untuk menjaga maruah kepimpinan ulamak PAS, maka pengikut sanggup beli pengundi untuk memastikan kemenangan.


Sampai juga perkhabaran sebuah kereta WKH 3563 Kenari Kuning telah memasuki kawassan PDM Bendang Pak Yong yang diakui calun PAS sebagai tempat asalnya.

Kereta itu dikhabarkan memasuki kampong untuk mengenallpasti dan membeli pengundi-pengundi atas pagar. Dua pengikut fanatik PASbernama Mohd Nawi Sulaiman dan Zulkarnay Zakaria dari Kg Sebidang Pengkalan Kubor yang menemui pengundi-pengundi seccara senyap-senyap.

Seorang pengundi BN telah memeritahu ditawarkan RM500 seorang.untuk undi PAS. Dia kata dia  ikut kata Nik Aziz untuk terima duit itu tapi undi tetap BN.


Buat masa ini, kedua-dua pihak percaya parti masing-masing boleh menang banyak!!!




No comments:

Post a Comment