Monday, September 15, 2014

Saifuddin balas balik Hadi kerana sabo di Selangor


Setiausaha Agung PKR meangkap bekas Ahli Parlimen Machang, Saifuddin Nasution telah melancarkan kempen malukan Hadi Awang dan PAS untuk membalas dendam setelah Hadi Awang terus bertegas dan mempertahankan Khalid Ibrahim selain enggan memberikan sokongan kepada Wan Azizah sebagai satu-satunya calon Menteri Besar Selangor sepertimana yang dirancangkan oleh Anwar Ibrahim.

Daripada maklumat beberapa orang pemimpin PKR setempat sendiri yang enggan nama mereka disiarkan, Saifuddin Nasution telah memberikan arahan kepada sanak saudara dan para penyokong PKR di Pengkalan Kubor agar menguburkan PAS dengan memberikan undi kepada calon BEBAS.

Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memalukan Hadi Awang dan PAS. Menurut Saifuddin Nasution, sekiraya calon BEBAS dapat undi lebih berbanding semasa PRU alu, maknanya PAS aan tahu bahawa itu adalah suara akar umbi PKR yang menyanggah penghinaan Presiden PAS kepada Presiden PKR.

Melihat kepada perkembangan kempen di Pengkalan Kubor pun, PKR nampaknya langsung tidak membantu sebaliknya banyak maklumat yang memperkatakan tentang bantuan-bantuan senyap yang diberian oleh PKR kepada calon BEBAS termasuklah kewangan dan kempen!

Bulletin Sengal

Sebenarnya Saifuddin patut arahkan PKR undi saja BN, mudah dia beritahu boss kejayaan dia sabotaj PAS yang pernah memberi nyawa politik kepadanya hingga menjadi ahli dan diberi tempat untuk tanding di machang Kelantan.

Jika PAS kalah di Pengkalan Kubor, a satu tamparan pada puak Anwarinas dan PKR. Ada ahli PAS yang menyampah dengan kewujudan Pengarah Pilihanraya Anwarinas di Pengaklaan Kubur lalu mengarah anak-anak buah untuk usah memilih PAS.

Sao menyabo tak kena gaya.

No comments:

Post a Comment