Monday, September 8, 2014

PRN buka jalan DAP jadi MB S'ngor, PKR ditikam belakang


PKR dan DAP akan terus biadap terhadap Sultan untuk terus engkar titah Tuanku meminta memberi dua nama cadangan dari kedua-dua parti.

Ramai lihat nawaitu mereka berdua adalah untuk menggunakan dana dari Selangor untuk biayai pilihanraya Sarawak untuk melemahkan kerajaan BN Sarawak dan melemahkan kerajaan BN Persekutuan dalam hadapai PRU14.

Ramai ingat DAP akan akur supaya ADUN MElayu PKR akan tetap diberikan jawatan MB tapi sebenarnya DAP mungkin tak mahu tunggu lama untuk dapatkan jawatan tersebut.

Jangan igat DAP percaya pada Melayu PKR. Sama seperti mereka tak percaya Melayu PAS, mereka tak percaya Melayu PKR. Sentiman Melayu itu akan tunggu masa muncul tiba-tiba.

Hanya perlu lihat rancangan DAP untuk membawa masuk Dyana, Rara, Aziz Isa dan lain-lain melayu muda-muda bermuka jambu. Tujuannya adalah supaya DAP dapat memenangi kawasan luar bandar dan pendalaman.

Peluang terbaik adalah untuk DAP gunakan pada PRN Selangor jika DUN dibubarkan.

DAP dah ada ramai budak muda Melayu yang boleh dicalunkan dikawasan yang mana UMNO lawan PAS untuk jadikan 3 penjuru. Mungkin mereak boleh menang.

Mengikut ramalam sesetengah pihak, PAS akan hilang beberapa kerusi. UMNO hilang satu dua undi. PKR pun tak boleh menang sangat sebab imej anwar dan Wan Azizah tercemar.

Yang untung adalah DAP. Ini ramai setuju cuma ingat hanya tambahan dua tiga kerusi. Kalau diguna muka Melayu, lagi banyak bokeh menang.

Khabarnya mereka yakin boleh menang dan boleh menang dua pertiga majoriti. Sebaik itu, akan di tukar undang-undang tubuh negeri untuk ikat tangan SUltan.

Datang PRU14, DAP akan naikkan lagi calun-calun Melayu yang bleh diterik hidung dan DAP pegang jawatan MB. Silap-silap DAP yang pegang jawatan MB lepas tukar undang-undang tubuh negeri yang menghadkan jawatan hanya kepada Melayu.

Nuar peduli apa. Dia hanya nak jadi PM. 

Baca juSelangor Chronicle
SNI

No comments:

Post a Comment