Saturday, September 6, 2014

Angin PAS Piss Pus sudah naik ke kepala Hadi


Berhubung dengan kuasa pilih calon Menteri Besar,Haji Hadi menjelaskan sejak zaman dulu lagi nama-nama itu dipilih oleh Presiden PAS sendiri tanpa perlu lalui Jawankuasa Pusat PAS.

Malah,katanya Datuk Nik Aziz Nik Mat dipilih sebagai Menteri Besar Kelantan guna kuasa Presiden PAS sahaja.

Mengenai cakap-cakap ada puak ( dikatakan golongan Anwarinas PAS ) yang tidak puas hati pendirian PAS khianati Pakatan Rakyat pada isu Menteri Besar Selangor dan nak tubuh parti baru ,Presiden PAS itu nampak relaks saja.

"Jadi mereka yang berlainan pendapat dalam PAS ni, dia nak tubuh parti sila, baik dia keluar dia tubuh parti sendiri, senang tak payah duduk dalam," ujarnya disambut dengan laungan takbir dari kalangan sekiutar 1,000 orang yang hadir di majlis itu.

Petik dari GAP

Dalam satu ucapan terteutup PAS, Hadi mengkritik Anwar Ibrahim habis-habisan:

Majlis itu diadakan secara tertutup namun mendengarnya melalui youtube,Datuk Seri Anwar Ibrahim.Lim Kit Siang dan geng yang tetap mahu Wan Azizah dilantik ke jawatan itu boleh garu kepala dan tak dapat lelap tidur.

Haji Hadi nampak macam sudah set nak ' cerita semua'.Beliau antara lain mendedahkan sebab sebenar PAS tetap tidak mahu Wan Azizah.

Katanya ia bukan sebab Wan Azizah seorang wanita tetap KERANA DARI AWAL-AWAL LAGI PAS MELIHAT BELIAU TIDAK MAMPU MENTABIR.

“Kemudian perlantikan perempuan sebagai Menteri Besar, adakah sebab ini. Dia nak lantik pemimpin ini banyak syarat-syarat dia.

"Antaranya pemimpin itu sendiri mesti ada kebolehan, ada kebolehan, kelayakannya untuk jadi pemimpin.

"Kalau daripada awal lagi dia tidak ada kebolehan untuk jawab soalan di Parlimen, untuk soal di Parlimen, soal dalam Dewan Negeri, nak berdialog dengan lawan dalam Dewan Negeri pun tak boleh, macam mana nak jadi pemimpin? Ini tak boleh.

"Jadi syarat-syarat ni dah dok lepas, bila tak lepas syarat ni maka tak boleh jadi pemimpin, bukan dengan sebab perempuan dengan sebab lelaki.

"Jadi, yang sebenarnya, sebab kita tolak calon di Selangor tu kerana tak layak daripada awal-awal lagi, bukan dengan sebab dia perempuan, bukan dengan sebab itu.

"Tak boleh, tak mampu untuk mengendalikan pemerintahan Kerajaan Negeri Selangor. Ini memerlukan seorang yang kuat untuk jaga Negeri Selangor. Itu yang sebenarnya. Bukan dengan sebab dia perempuan, katanya.

Presiden PAS itu juga nampak jelas terus menyokong Tan Sri Khalid Ibrahim sekalipun PAS melalui mesyuarat jawatankuasa Pusat pada 17 Ogos lalu menarik balik sokongan kerana beliau sudah dipecat dari PKR.

Sepenuh di House PK

 Mat Syabu Syabu tak setuju ....

Kenyataan Resmi Timbalan Presiden PAS bersabitan Hal Calon Menteri Besar Selangor.

+++++

Perkembangan mutakhir tentang isu calon MB Selangor pastinya telah menimbulkan pelbagai reaksi dan persepsi negatif terhadap Parti Islam SeMalaysia, PAS khasnya dan terhadap Pakatan Rakyat amnya.

Saya ingin menyatakan bahawa dalam perkara yang disebut Setiausaha Agung PAS, Dato Mutapha Ali semalam (4hb Ogos), seperti laporan pelbagai media, bahawa nama Dato Seri Dr Wan Azizah dan YB Azmin Ali tidak ada dalam senarai pencalonan PAS adalah tidak dalam pengetahuan saya.

Laporan tentang kenyataan itu juga ada menyebutkan bahawa Setiusaha Agong mengakui PAS telah menyenaraikan salah seorang EXCO PAS sebagai calon MB. Kami, AJK PAS Pusat tidak tahu menahu akan nama baru ini kerana ia tidak diputuskan dalam mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat sebagai Badan Eksekutif yang mengendalikan urusan harian pentadbiran dan strategi parti.

Saya tegaskan sekali lagi berdasarkan mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 17 hb Ogos bahawa senarai calon yang sebulat suara diputuskanoleh ahli Pimpinan Pusat yang dipengerusikan Presiden parti ialah pertama DS Dr Wan Azizah dan kedua Yb Azmi Ali.

Mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 25 hb Ogos pula mengambil keputusan bahawa kami sepakati atas nama yang diputuskan pada mesyuarat 17 hb Ogos dan menyerah kepada Kuasa Budibicara Tuanku Sultan untuk membuat pilihan calon Menteri Besar Selangor itu.

Tuan Haji Mat Sabu
Timbalan Presiden Parti Islam SeMalaysia, PAS
5 September 2014 bersamaan 10 Zulkaedah 1435H.

-------------------------

Reaksi Hadi kepada PasMa, sapa tak suka boleh belah!!!! Baca laporan The Star di SINI. Laporan FMT SINI mendakwa hadi sudah sedia untuk hadapi Anwarinas.

Muktamar PAS bakal berlangsung di Batu Pahat tak lama lagi.

-------------------------

Dah jelas begitu, boleh si Khalid gereja tuduh SB pulak pecahkan PAS....

2014

Bekas pengasas Parti Negara Islam yang kini merupakan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Khalid Samad cuba menyalahkan pelbagai pihak, termasuklah golongan pro-ulama dalam PAS ekoran golongan yang digelarkannya sebagai profesional walaupun sebenarnya mereka adalah PARASIT, sedang dikecam dan cuba disisihkan daripada menguasai kedudukan-kedudukan serta jawatan-jawatan penting dalam PAS.

Baca Flying Kick SINI

Parti negara dulu? Dah sesat dah Khalid....

UP-DATE 10:00 AM







No comments:

Post a Comment