Thursday, September 25, 2014

PAS tangkap pengundi dwi-IC Thai? Apa helah PAS?

Bandar Tak Bai kelihatan dari Pengkalan Kubor


Seorang pengundi, Nawang Che Wil 670109-71-5257 yang didakwa mempunyai dua kerakyatan ditahan JUHAM (Jbtn Hak Asasi & Undang2 PAS) di PDM Kampong Bendang Pak Yong. Dipercayai pengundi tersebut dituduh mengundi Barisan Nasional.

Ketika ditahan, beliau telah mengemukakan Kad Pengenalan, Passport dan dokumen Cabutan Butir-butir Daftar Kad Pengenalan dari JPN. Kini dia berada dalam kawalan Polis (PDM Kg Bendang Pak Yong).

PAS yang jelas mendapat sokongan pengundi dwi-IC dari Thai dan dari awal lagi pemimpin PAS Tumpat sudah temui dan memberi wang transport masuk tapi mereka yang tangkap. INi sesuatu yang anih dan pastinya ada satu helah.

Jika pengundi tersebuut benar adalah orang Thai, ianya bukan mudah untuk didakwa. DOkumen yang diveri adalah sah. BUkan senang untuk cari dan siasat kedudkan rakyat Thainya.

Nampaknya ini hanya satu helah untuk membuat satu tuduhan baru terhadap BN. Jika massa PRU, BN dituduh import Bangla. Kali ini mereka mahu tuduh import pengundi Thai.

Kemungkinan besar mereka menjangka kalah sebab lubuk-lubuk mereka 'turnout' rendah dari masa PRU. ''Turnout' kawassan putih BN tinggi dan amat meyakinkan. Kemungkinan besar mereka mahu buat petisyen untuk batalkan PRK ini!!!

No comments:

Post a Comment