Sunday, November 2, 2014

Terdesak sangat bila guna tekanan kuasa asing


Rancangan di atas untuk serang kerajaan terbatal sebab Habibie sakit dan Anwar lagi "sakit". Namun benteng terakhir Anwar untuk mendapatkan sokongan asing

Dijangka banyaklah forum, seminar, dan konferensi antarabangsa baik dalam dan luar negara akan diguna sebagai platform untuk bela Anwar peliwat laknatullah.

Sebagaimana pernah dilaporkan Utusan Malaysia, benteng terakhir Anwar  nampaknya tinggal tekanan, desakan dan sokongan dari baik NGO dan juga individu asing.

Pihak pembangkang cuba gambarkan salah seorang bekas hakim Persekutuan Australia membela beliau.


Namun hakikatnya, pihak pemerhati asing yang sama melihat tidak ada masaalah dengan perbicaraan. Malah laporan itu kelihatan seperti satu SPIN.


Anwar memang  berusaha mengenakan tekanan terhadap kerajaan melalui pihak luar. Ia bermula dengan usaha Rafizi ke Australia yang nampaknya gagal untuk dapatkan sokongan rasmi melainkan dari penyokong kuat Anwar iaitu Senator gay Nicholas Xenophone.

Ekoran dari itu, Anwar cuba berpura-pura dia tak bekerjasama dengan asing.



Hakikatnya terlalu jelas untuk dinafikan nama-nama oraag asing yang telah disusun menurun strategi terakhir dan terdesaknya:




Kenyataan terbaru hari ini pula datang dari The Economist.

Siapa pula orang Malaysia yang bekerja atau pernah bekerja yang membantu?

Tidak ketinggalan, pelakun Hollywood pun dipinta bersuara untuk mengambil watak dalam wayang tinggi productionnya.


Economist terbaru hanya meluahkan rasa kecewa perkara sama berlaku. Mereka juga berkata sebelum ini supaya tak usah harapkan pada anwar lagi ...



Tanpa disedari Anwar, permainan persepsi batu sudah bermula.




No comments:

Post a Comment