Monday, April 13, 2015

Kenapa penyokong UMNO tak pertahan pemimpin diserang?


Itu cakap Mat Maslan untuk sedapkan hati pelbagai pihak termasuk dirinya. Masaalahnya pemimpin dan penyokong UMNO tak macam pembangkang yg sedia pertahsnkan pemimpin.

Bila blogger pertahankan, cepat dituduh ambik duit atau dah kena suap atau digaji. Kalau setakat sebulan RM500 atau seribu dua, itu bukan gaji atau suap. Hanya cenderahati atau appreciation. Bantu bayar bil internet dan smartphone.

Belum membeli kesetiaan tapi tetap sukarela. Nak professional bayarlah mcm wartawan tuntut. Wartawan yang blog dan fb "tak ada trafik" pun mintak RM6 ribu.

Berbalik cerita tak.pertahan pemimpin, kenapalah Mat Maslan dikutuk dan dibesarkan oleh penyokong UMNO sendiri?


Sementanglah dia anak orang kampong yang bangun pagi-pagi menoreh getah. Tak habis2 Mat Maslan dipermainkan dan diperbodohkan.

Diakui Mat Maslan ada tersilap atau tak ingat fakta lalu hantam. Kadang2 dia mahu terjemahkan isu terlalu simple. Dia pun manusia yang tak terlepas dari kesilapan dan kekurangan.

Namun begitu, kebanyakkan hal yang menyebabkan dia dipermainkan adalah direka2, diputarbelit dan difitnah.

Macam isu UiTM, apa salah pelajar dinasihat dan diajar cara kurangkan kos dengan memasak?


Student Malaysia di luar negara semua tahu masak. Malah student orang putih atau arab atau mana2 negata masak untyk.jimat duit.

Hanya kita di Malaysia yang student mewah makan luar di kedai. Jika yg duduk asrama tak boleh masak, mereka yg duduk luar tu cuba masak utk kurangkan kos.

Satu lagi dalam satu majlis, Mat Maslan.salam dengan Sultan ketika Tuanku sampai. Masa nak balik Sultan tak sedar terlepas salam Mat Maslan sebab orang nak selfie.

Lalu mereka yang mahu permainkan sebar video untuk malukan dia.

Mana ada cerita Sultan Johor tak mahu salam dengan Mat Maslan. Berikut terbaru:


Mana blogger2 Johor. Baru Mat Maslan ... belum lagi kawan2 yang lain.


Semua kata2 yang dispin dan komdian dimomokkan.


Tak boleh biarkan keadaan begini hjngga parti buruk imejnya. Jawab atau lagi baik serang balas. Kita kena sentiasa berfikiran menyerang dan bukan defend. Nak defend pun guna serang balas.

Setuju?

No comments:

Post a Comment