Thursday, October 2, 2014

DAP tak bina rumah rakyat dan robohkan rumah rakyat TAPI fitnah pusat tak tolong


Pengerusi UMNO Pulau Pinang telah membidas kerajaan DAP Pulau Pinang apabila mereka mendakwa peratusan kelulusan projek-projek TP1M untuk Negeri Pulau Pinang terlalu kecil berbanding jumlah permohonan yang dibuat. 

Realitinya, jumlah peruntukan yang diluluskan KPKT di bawah skim TP1M untuk Negeri Pulau Pinang adalah lebih daripada 18% dari jumlah keseluruhan peruntukan RM 40 juta untuk seluruh negara. 

Dan tidak adil untuk meminta peruntukan lebih besar bagi Pulau Pinang dan menafikan hak negeri-negeri lain di Malaysuia untuk mendapat peruntukan dari TP1M.

Inilah masaalahnya apabila kerajaan negeri dilihat hanya memikirkan diri mereka sahaja tanpa mahu memikirkan hak negeri-negeri lain di negara ini. Sikap ini mengingatkan kita kepada tindakan Lim Guan Eng DAP yang didakwa memburuk-burukkan negeri Johor di Singapura sebelum ini.

Baca seterusnya di MiM SINI

Kenapa hak rakyat dinafikan.. sudahlah sejak memerintah perumahan rumah pangsa tidak dibaik pulih oleh kerajaan negeri.Apabila kerajaan pusat mengeluarkan bantuan difitnah pula..
image

Apa masaalahnya hingga regim Dap fitnah kerajaan pusat BN mahu bantu rakyat? Mana perginya wang kerajaan negeri yang kononnya surplus setiap tahun ?

Wang kerajaan negeri tidak digunakan untuk kepentingan rakyat sebaliknya membazir contohnya membayar gengster PPS jutaan ringgit..cuba perhatikan seluruh Pulau Pinang.. lanskap tidak dijaga..jalan berlubang dan tidak diturap..

Pulau Pinang ditadbir seperti sebuah syarikat..ingatlah wang kerajaan negeri yang tidak dibelanjakan untuk infra prasarana rakyat bukti regim Dap sebagai kerajaan yang tidak amanah dan culas!

Baca Pisau SINI

Dalam kedua-dua link ada tersenarai panjang projek-projek kerajaan pusat untuk bantu perumahan rakyat. apa kerajaan negeri buat?

Bak kata Dato Chua Soi Lek suatu masa, DAP tidak pernah buat sebiji pun rumah mampu milik untuk bantu perumahan rakyat!!!

No comments:

Post a Comment