Saturday, October 25, 2014

Ngeh Nga Nizar seram Utusan dedah Kuala Sepetang


Apabila media mula membongkar kegiatan mafia-mafia Kuala Sepetang dan pasukan petugas khas polis mula menyiasat dan akan mengambil tindakan, maka ada pihak yang selama ini penuh tembolok dan perutnya dengan duit haram mulai gentar.

Dulu mereka menang PRU pun adalah kerana sumbangan wang-wang yang diputihkan oleh mafia-mafia ini. Kini apabila pihak berkuasa akan mengambil tindakan mereka dah kecut telur dan cari pelbagai alasan untuk mengalihkan perhatian.

Mungkinkah adik beradik sepupu sepapat Nga, Ngeh dan Ngok (Nizar) mula gundah gulana. Sempadan Beruas, Taiping dan Bukit Gantang sememangnya berkongsi bersama...dekat pula dengan Kuala Sepetang.

Sejak zaman penjajah lagi para taikong dan mafia menguasai sektor ekonomi dan politik daerah-daerah ini. 
Apabila berlakunya PRK Parlimen Bukit Gantang, apa yang kerajaan BN tak janji dan beri pada 'penduduk-penduduk' Kuala Sepetang?

Banyak duit ditabur kerana menagih undi 'kaum-kaum tertentu' itu.

Dana sekolah, dana dewan, makan busat semuanya ada. Tapi si ketua mafia yang ada hubungan dengan pemimpin DAP negeri nampaknya lebih berkuasa.

Para gengster dihantar mengugut pengundi supaya jangan undi calon BN, sabotaj majlis MCA dan Gerakan dan halang pengundi Melayu keluar.

Baca di MyMassa SINI

No comments:

Post a Comment