Monday, October 6, 2014

DAP akui rancangan dapatkan undi Gen Y Melayu


Dalam satu majlis makan malam pada Oktober 4hb lepas di Sg Buloh, DAP akui rancangan untuk ketepikan PAS dan PKR untuk dapatkan sendiri undi Melayu Gen Y.  Majlis digunakan untuk menyanjungi Saari Sungip tapi hal yang disampaikan oleh Dyana Sofea dan Liew Chin Tong perlu diketahuio ramai.

Dyana Sofea, menceritakan mengenai Impian Sabah dan Impian Sarawak yang merupakan ide bersama YB Tony Pua dan Teresa Kok untuk cara memenangi hati rakyat pendalaman dengan HANYA memasang paip air ke kawasan pendalaman tertentu Sabah dan Sarawak yang ada kepentingan politik DAP.

Dia turut cuba memainkan isu seolah-olah wanita ditindas oleh parti-parti politik dan menuduh BN sebagai parti rasis yang memecahbelahkan rakyat. Ini hanya helah biasa DAP yang akan tuduh pihak lain untuk menutup salahlaku mereka sendiri.

Hujah wanita tertindas dan rasisma bakal diguna Dyana dan DAP untuk memecahkan undi anak muda Melayu. Katanya, tumpuan adalah pada mereka yang berumur 18-19 tahun, dimana menjelang PRU akan datang mereka akan menjadi sejumlah 5 juta pengundi baru.

Sementara itu, Liew Chin Ting berkata DAP sudah berjaya menawan kawasan bandar dengan 40-50% undi melayu di PRU lepas.

 Mereka masih belum berjaya diluar bandar dengan hanya memperolehi 30% undian Melayu. Jikalau tidak, sudah tentu selepas PRU yang lepas DAP sudah tentu dapat membentuk kerajaan baru.

Kalau hendak menang, pemuda-pemudi Melayu diperlukan mengundi kepada DAP dan kerjasama semua pihak diperlukan baik dari Semenanjung, Sabah dan Sarawak.


Kalau Melayu tak sedar diri. memang bodoh tahap gabanlah Melayu ni.

Dalam ucapan oleh pemimpin lain, nampak sangat mereka bermain isu yang boleh menimbulkan marah rakyat seperti kenaikkan minyak, tarif elektrik, dan harga barang tapi sebenarnya menjaga kepentingan kaum cina seperti menggagalkan GST.

DIbelit hujah kurangkan jumlah belanja subsidi sebagai isu rasuah, kerajaan habis wang, Ada juga disebut cukai yang membebankan kaum cina.

Kebanyakkan penceramah bercakap dalam bahasa cina dan hanya bendera PKR dan DAP kelihatan, tiada bendera PAS walaupun Saari Sungip hadhir. Saari disanjung sebagai penyelamat kerajaan PR Selangor dan hanya dapat hadiah buluh


Kah kah kah ... bingai punya aktivis Islam!



No comments:

Post a Comment