Sunday, August 17, 2014

KETUM-bar ikut arahan KETUM tapi hanya susahkan PKR dan PAS


Baik Wan Azizah atau pun Azmin tetap pilihan KETUM. Malah KETUM sedar susah untuk jual nama KIPAS sebagai MB.

Kebolehan KIPAS tak meyakinkan sesiapa, terutama rakyat. Ianya satu langkah NEPOTISMA dan akan menunjukkan cakap KETUM tak serupa bikin.

KETUM menuduh UMNO mengamalkan KKN, tapi ini akan menunjukkan bahawa dia sebenarnya pengamal tegar KORUPSI, KRONISMA dan NEPOTISMA yang pernah dilaungkan Dato Zahid Hamidi di PWTC ketika sebelum Reformasi.

Boleh atau tidak, KETUM-bar atau orang-orang KETUM dalam PAS yang sering digelar Anwarinas atau Erdogan lebih utama mengikut arahan KETUM dari nasihat Ulamak yang mahukan TSKI dikekalkan.

Namun begitu, dalam meletakkan nama Azmin, ia bakal menimbulkan lagi masaalah dalam PKR kerana Azmin tidak lagi diterima.

Ketika Zuraidah menimbulkan nama Azmin dalam PC yang menyokong KIPAS, tapi sebut juga nama Azmin sebagai salah satu nama untuk pilihan Sultan, Xavier bangun dan menuntut kenyataan itu tidak disiarkan akhbar dan ditukar kenyataan rasmi tanpa perenggan berkenaan Azmin.

Sultan ada asas untuk menolak Azmin kerana baik KIPAS atau Azmin bukan anak jati Selangor tapi berkad pengenalan kod 71 yang bermakna lahir di luar negara. Jika Zuraidah lahir di Bengkahulu Indonesia, Azmin dan KIPAS lahir di Singapura.

Semua Sultan-Sultan Selangor sebelum ini hanya pilih MB dari kalangan anak jati Selangor. Pastinya SUltan Sharifuddin akan ikut tradisi yang diamalkan ayahanda, ninda dan moyangnya.

Jika PKR berdegil untuk beri pilihan yang tidak sesuai, pasti Sultan terpaksa kekalkan Khalid hingga  pengganti yang sesuai dicadangkan.


Puak-puak KETUM-bar mungkin dilihat 'playsafe' dan menyerahkan masaalah balik kepada PKR tapi mereka bakal berhadapan dengan usaha menggolekkan kedudukan mereka pada pemilihan.

Sebabnya mereka menolak semua nasihat dan ketetapan dari President, Mursyidul Am, Dewan Ulamak, Dewan Syura dan Muktamar 2009.

Elok lah PAS yang kononnya perjuang ISlam ditukar nama jadi PADAI .... atau Parti DIkudakan Anwar Ibrahim kah kah kah ....

Khalid belum kata-kata apa=-apa dan hanya spin saja yang mengatakan dia akan menyerah kalah.

No comments:

Post a Comment