Saturday, August 23, 2014

JIjah boleh bawa KIPAS ke forum "test" kebolehannya nak jadi MB


SHAH ALAM - Pengerusi Pakatan Anak Selangor Menyokong Menteri Besar (Pasmeb), Mazli Saring percaya berita palsu yang disebarkan mengenai peletakan jawatan Menteri Besar Selangor dilakukan oleh ahli PKR sendiri.

“Saya yakin yang membuat kenyataan ini adalah daripada PKR. Saya bukan menuduh tetapi melihat kepada krisis yang berlaku; tidak mustahil daripada PKR.

 “Sejak pemilihan PKR pelbagai fitnah dibuat bukan sahaja yang dilaporkan media,”  ketika ditemui selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam, semalam.

Beliau membuat laporan polis kerana bimbang fitnah yang dibuat seolah-olah cuba melaga-lagakan institusi diraja dan pentadbiran kerajaan Selangor.

“Menteri besar dilantik dan mendapat perkenan sultan. Kalau nak tukar menteri besar pun tunggulah habis penggal, jangan sekarang, sekerat jalan dah nak tukar.

“Rakyat sekarang merasai apa yang lebih baik daripada pemerintahan BN terdahulu. Saya selaku anak Selangor menyeru pihak terbabit berhenti menyebarkan berita tidak betul ini demi keharmonian bersama,” katanya.

--------------------------

Sambil itu, PASMEB juga cabar Datin Wan Azizah untuk terima cabaran dan hadhir ke satu forum terbuka untuk bentangkan rancangan pentadbiran beliau dan cara beliau akan selesaikan masaalah-masaalah Selangor yang disebut.

Kata mereka, Wan Azizah mahu di "test". Mereka tak sebut tapi dijangka Wan Azizah dibenarkan bawa kipas untuk bantu sejukkan beliau bila kepanasan.

Rasanya Wan Azizah tak akan terima sebab dia bukan tahu cara tadbir dan selesaikan masaalah Selangor. Dia hanya retorik dan tak faham pun masaalah rakyat.

Tanya rakyat permatang Pauh apa dibuat di sana? Tanya rakyat Kajang berapa kali dia ke sana selesaikan masaalaah?

Dia hanya sibuk nak berpolitik dan ikut si jubur

No comments:

Post a Comment