Monday, May 18, 2015

Kebencian terhadap Rosmah dah tahap tak masuk akal (Part 2)


Kalau nak tahu, Chegu Bard adalah orang yang mula memburukkan Datin Rosmah dengan video 3 siri yang keluar pada satu masa.

Bagi yang emosi atau perjudis terhadap Rosmah, mudah termakan dengan tuduhan Rosmah halau adik angkat dan tak bantu dengan memberi projek kerajaan. Rosmah tak boleh beri lalu dituduh tak tolong.

Ditambah sebagai tak ingat sedara. Bila dah berkeluarga, tak mudah untuk temu keluarga. Orang biasa pun begitu. Ini pula orang besar2. Masa mencemburui.

Turut dituduh kuat main bomoh. Yang tuduh tu pun rupa macam bomoh perempuan jahat. Anaknya yang celupar diketahui ramai oleh jiran tetangga sebagai penagih dadah.

Banyak2 tufuhan Chegubard yang melampau adalah menuduh Rosmah membeli cincin RM24 juta hanya kerana cincin untuk dilihat bakal yang berada di Malaysia ketika itu perlukan alamat untuk dihantar.

Hal ini telah dijelaskan dengan panjang lebar oleh blogger Apanama pada tahun 2010 lagi. Baca SINI dan

Sudahlah Rosmah tidak beli cincin RM24 juta kini Chegubard melalui blog tidak bernama menambah2 pembohongan dengan mengatakan Rosmsh beli barang kemas RM73 juta.



Sudah tak rasional rakyat Malaysia yang percaya pembohongan demikian. RM73 juta itu lebih elok diniagakan untuk dikembangkan dari hanya terbiar sebagai collectible.

Hal ini tak masuk akal tapi disebabkan kebenciaan ada dikalangan orang ramai sudah lari pertimbangan.

No comments:

Post a Comment