Sunday, May 3, 2015

DAP dijangka tabur tapi bolehkah pengundi dibeli?


Stail DAP bila dah gelabah dia akan tabur duit last minute. Salah satu modus operandi adalah melalui betting dan sumbangan akan datang dari taukeh2 "business underworld" yg rapat dengan mereka.

Dipercayai masyarakat cina dah ubah fikiran tentang dap.

Pada kaum "peniaga" cina mereka lihat nasib mereka tidak bertambah baik bawah Lim Guan Eng. Pada mereka dalam 10 projek, Guan Eng dan DAP akan makan sorang dan 9 mereka makan sendiri.

Sesetengah masyarakat cina mula meluat dan menyampah terhadap keangkuhan Guan Eng yg tidak boleh dipersoalkan dan biadap terhadap wartawan.

Keretanya di parking merata tempat sesuka hati. Belum cerita doa kini bergaya dengan pelbagai kereta mewah dan isterinya berhandbag, intan permata, dan baju mahal serta muka berfacial puluhan ribu.

Guan Eng dah merasa sebahagian pengundi cina akan protes dan memberi signal dengan tidak undi pakatan atau undi bn atau tak undi langsung.

Katanya nenek wan tak boleh capai majoriti 10 ribu dan boleh turun hingga ke 7 ribu. Kalau UMNO tak give up dan berusaha, boleh lagi rendah.

Guan Eng akan tabur wang kepada pengundi pada hari2 tiga terakhir. Masaalahnya bila orang dah meluat, guna duit belum tahu boleh beli hati.


No comments:

Post a Comment