Monday, January 12, 2015

Isu MyEG untuk alihkan tekanan terhadap Ngeh Nga


Membaca laporan FMT SINI, Theresa Kok telah menmbulkan persoalan mengenai MyEG dalam kenyataan hari ini. Lama dia tak buat statement, dan tidak kelihatan terutama ketika bencana banjir. Mesti ada apa-apa?

Teresa menyerang menimbulkan persoalan terahdap MyEG yang merupakan kontraktor untuk kerajaan dalam pembayaran online dan sistem pendaftraan untuk kerajaan berhubung pembayaran permit pekerja asing.

Jika dulu ianya dibayar guna cek kepada Ketua Pengarah Imigresen, kali ini ia dibayar ke MyEG yang mana akan diarahkan wang ke pihak Imigresen. Kononnya MyEG akan lambat bayarkan wang itu.

Hmmm ... itu Air Asia yang tak bayar airport tax yang dikutip dari penumpang tapi tak mahu bayar pada kerajaan.

Apa punya baghal susah nak faham konsep one stop payment and service. Dan apa jadi isunya samada bayar kepada kerajaan atau MyEG yang kumpulkan? Ini semua adalah prosedur yang memudahkan perjalanan kerajaan. Yang penting iia memudahkan pelanggan perkhidmatan kerajaan kan?

Dah 14 tahun MyEG beroperasi, Teresa Kok baru nak timbulkan isu monopoli.

Mungkin sebab selama 14 tahun, serangan dan tekanan politik terhadap Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Meng tak sehebat sekarang dan susah sekali mahu pertikaikan kedua-dua mereka terlibat menyebabbkan pembalakan haram yang telah meniinggalkan bencana pada rakyat Kelantan.

No comments:

Post a Comment