Friday, January 23, 2015

Derma banjir DAP adalah DANA PERANG PASMA jatuhkan Hadi


Ketika banjir baru-baru ini PASMA telah ketepikan Unit Amal untuk tubuhkan operasi bantuan banjir mereka sendiri.


Kenapa mereka berupaya adakan operasi bantuan banjir lain adalah dengan bantuan Lim Guan Eng. Ketika banjir sedang naik, Presiden PASMA, Dato Phahrolrazi telah menemuinya untuk dapatkan komitmen bantuan.

Kerajaan DAP kompangkan memberi pada kerajaan Kelantan tapi ianya diberi melalui PASMA. Itu yang Guan Eng, Kit Siang dll pemimpin DAP hanya bertemu Husam di Kelantan dan tak peduli MB Kelantan.


Harus ingat bahawa PAS sedang berhadapan dengan DAP dalam agenda hudud. DAP pula boleh ada agenda pilihanraya tempatan tersendiri yang luar persetujuan bersama PR.

Namun PASMA berlainan kerana mereka wujud untuk pertahan PR. Jika PAS terkeluar dari PR samada mereka sendiri keluar atau keluar dari tekansn DAP, PASMA bakal berubah dari NGO ke Parti politik menggantikan PAS dalsm PASMA.


Dari roadshow mereka, PASMA yakin untuk menarik ahli yang ramai dari PAS ke dalam PASMA.

Mereka sudah nyatakan baiah kepada DAP dan PKR untuk terus bekerjasama bagi PRU ke 14 dan menyokong perjuangan liberal dan kristianisasi DAP dan PKR.

Disitu yang lahir keselesaan Guan Eng untuk serahkan sumbangan kerajaan negeri melalui PASMA. 


Hairannya dengan jumlah RM1.5 juta sekali pun, operasi bamjir PASMA hanya alah kadar. Kemana duit itu pergi?

Khabarnya Guan Eng ada memberi komitmen untuk bantuan tsmbar banjir sebanyak RM50 ribu setiap bulan kepada PASMA yang mana RM50.ribu pertama telah diberi kepada Husam.

Baik RM50 ribu atau RM1.5 juta semua ni untuk banjir atau kempen jatuhkan Hadi?

No comments:

Post a Comment