Saturday, January 10, 2015

Banjir tak turun tolong, Kit Siang dah ke Sabah hina lagi Batu Bersumpah


Ketika negara sedang hadapi bencana banjir yang telah memakan nyawa dan kerosakkan bernilai billion, Lim Kit Siang hanya turun untuk ambil gambar dan beri sumbangan dua trolley kepada kaum cina di bandar Kota Baru yang tak teruk sangat hadapi bencana.


Begitu juga pemimpin2 DAP lain.

Baca dan muga sedar keikhlasan DAP ... no comment

Kerajaan Pulau Pinang yang kata derma RM1.5 juta akhIrnya BERAPA BENOR dikasi. Entsh dah campur bantuan satu truk bantuan.

Sesetengah NGO seperti Perkasa se malaysia pun boleh hantar puluhan tan bantuan. Ada NGO lebih dan ada NGO kurang, janji ikhlas tapi DAP ciput dan tak ikhlad!!!!

Hujan dikatakan turun balik di Gua Musang dan Kuala Krai. Ditakuti air naik. Lim Kit Siang dah cepat bergegas ke lapangan terbang. Cuma ia bukan ke Kota Baru atau Perak atau Pahang mahu pun Terengganu tapi ke Sabah.

Menaiki pesawat AK 5104@1340, beliau ke Kota Kinabalu hari Jumaat. Disana airport, Kit Siang disambut oleh YB Jimmy Wong dan seorang ahli pemuda DAP.

Dia terus menaiki kenderaan Harrier putih berlesen SAA 6992 dan membawa bersama sebanyak 6 kotak saiz A4 risalah untuk diguna DAP SABAH.

LIM Kit Siang ke sana menghadiri Forum RCI semalam di perkarangan rumah Tan Sui Diok, ahli DAP Ranau. 

Hari ini pula, dia menghadiri sesi dialog di Penampang dan menanam replika Batu Bersumpah Keningau di Kg Moyog.

Kontroversi dia menghina adat istiadat orang tempatan ketika melawat Batu Bersatu Bersumpah di Keningau belum reda, kini dia pula nak tanan replika batu bersumpah yang sama.

Adat resam asal Semenanjung yang berteras Melayu dan Islam tak mahu dihormati dan mahu dihapuskan. Kini.kerja jahat sama dilajukan di Sabak. Cilaka kau Lim Kit Siang!!!


No comments:

Post a Comment