Saturday, March 7, 2015

Demo penuh wayang dan "intrigue" ... Baik ikuti Le Tour de Langkawi LIVE di RTM [Updated]

Betul ... demo semalam merepek. Penuh sandiwara dan intrig.


Di Dewan Sivik PJ, ucapannya mengenai bebaskan Anwar dan kedengaran pula Wan Azizah berkata YDPA akan ampunkan Anwar jika dilakukan tekanan.

Yang nak minta ampun sendiri tak ngaku kesalahan walaupun puluhan bukti menunjukkan dia dan hanya satu alasan saja dia bleh tawarkan iaitu konspirasi.


Namun di luar ada pula tuntutan pasal 1MDB, Undur Najib, GST, Sirul, Undur Rosmah dan hingga Haji Hadi pun disuruh undur. Jika dikupaskan satu persatu, semua tuntutan ini merepek. Adakah di jalanan tempat isu-isu ini di bincang, di debat dan diselesaikan.

Kebanyakkan isu-isu ini hanya wayang pembangkang pengaruh politik dengan berbhhonng, putarbelit dan manipulasi fakta.


Undur Rosmah tu dari jawatan apa? PM? Menteri? Atau Penauh Permata?

Yang mahu Haji Hadi turun tu kenapa? Pemilihan PASMA lawan Ulamak atau PKR?



Sebenarnya tak ramai mana pun yang datang. Jika Malaysiakini kata ada 10 ribu, tengok gambar dan tanya berapa padang bola hadhirin ini boleh penuhkan dengan rapat-rapat dan bukan berenggang macam semalam.




Satu padang bola ynag penuh orang hanya 1,500. Adakah ke sebanyak 6 ke 7 padang bola? Nak tanding ramainya orang ketika RENAISANS MELAYU dua hari minggu lepas pun belum tahu. Renainsans tu ada 8-10 ribu.




Lagi  teruk, acara di Parlimen Batu oleh Tian CHua pun hanya 50 orang datang. Maknanya ini masih usaha awal dan tak seramai mana.

DI Dewan SIvik, dari jumlah kerusi dan barang yang diedar pun hanya dalam 1,500. Ada mungkin tak turun ke sogo dna grup lain yang datang.

Senang cakap, ianya hanya 2,000.



Dan bayangkan 2,000 kali seorang RM150, jadi berapa? Mahu RM300,000. Campur belanja duit minyak, sewa ini itu dan banner dan lain-lain , belanjanya RM500,00.

Kan baik di derma ke mangsa banir di Kelantan????

Ta payah nak analisa banyak-banyak, ini semua sandiwara yang mana dalam menuntut kebebasan anwar dan Najib undur, ada macam-macam wayang untu jatuhkan sesama sendiri dalam Pakatan.


Nak jatuhkan Azmin,  burukkan nama Tun M, laga-lagakan Najib-TSMY dan PKR dan PASMA jatuhkan Hadi.



PKR rupa mereka boleh dibubarkan jika mahkamah berpihak pada saman Tan Sri Khalid Ibbrahim


Akhirnya DAP juga gumbira tengok Melayu badigol bahalol jadi kaldai politik mereka. Mereka tak turun tapi akhirnya mereka yang berkuasa.


Selamat tengok basikal. Hidupkan acara sukan yang satu masa begitu popular sekali ...

Posting: 8:30 AM Update: 1:00 PM

No comments:

Post a Comment