Sunday, February 15, 2015

Ya, kami kembali ... tapi juga untuk MENGUBAH sikap UMNO


... bukan untuk defend UMNO saja.

Memang susah untuk terus berhenti dari menulis. Politik sudah jadi darah daging kami hungga susah untuk berhenti. Jari ini tetap gatal mahu menyuarakan sesuatu.

Ya ... kami kembali dengan rentak baru. Bukan lagi khusus untuk defend UMNO tapi untuk mengubah UMNO untuk kembali menjadi parti politik yang berwibawa, prihatin dan penuh rasa sayang dan tanggungjawab pada agama Islam, bangsa Malaysia dan tanahair.

Ya ... kita perlu move forward dan tinggalkan episod Anwar. Usah lagi diberi publisiti samada kritikan dan jauh lagi pujian. Buat dunno seolah2 mereka tak wujud lagi.

UMNO perlu yakin bahawa rakyat percaya Anwar tu peliwat, dan isu liwat ini tiada sokongan.lagi. Menyerang Anwar tak henti-henti tak membantu dan tak membuat mereka marah pada pembangkang.

Sebenarnya mereka lebih marah kepada pemimpin-pemimpin UMNO. Dari akar umbi sampai ke peringkat pertengahan hngga pada sesetengah pemimpin atasan, pemimpin UMNO dilihat bersikap eksklusif dan elit. 

PM boleh turun ke statsyen Putera dan tengok rakyat di pasar tappi pemimpin UMNO hanya berborak di coffee house???

Ambil satu contoh mudah saja. Bila anak muda nak join UMNO, ketua cawangan dan orang kanan-kanan di cawangan atau bahagian akan memperlekehkan mereka.

Ya ... UMNO parti kerajaan yang cukup hebat dan punya sejarah kecemerlangannya tetapi tidak lagi di mata rakyat. Sejak mutakhir ini, balaci-balaci pemimpin di kiri dan kanan lebih sudu dari kuah.

Itulah sebab utama rakyat terutamanya org muda menolak UMNO. Dengan demikian, bila Anwar masuk dalam pasaran dan memburuk-burukkan pemimpin UMNO, cepat sahaja orang muda yang dipinggirkan oleh pemimpin UMNO akar umbi mempercayai pembohongannya.

Ya ... satu lagi UMNO terlalu bersikap "sieged mentality". Maka selagi itulah Gen Y tak akan dapat dimenangi hati mereka. Generasi ini tidak lagi boleh dipenagruhi dengan permainan fear factor cara lama atau old school.

Mereka perlu didekati dan diyakinkan dengan cara rasional. UMNO perlu lebih cekap dengan permainan www. Bukan hanya main syok sendiri sesama sendiri dan buat kerja alah kadar Mereka perlu guna www dengan lebih efektif untuk lebih cekap berhujah menggunakan fakta dan logik yang lebih berimpak.

Ya ... lebih penting UMNO perlu balik kepada prinsip.


Dalam hal kematian Nik aziz, hairan benar UMNO tibu memuji arwah Nik Aziz seolah-olah ianya seorang yang benar-benar ilmuwan dan rakan.

Padahal dialah orang memushi UMNO hiingga mengkafirkan orang UMNO. Dialah orang yang memecahbelahkan ummat Islam demi kepentingan politiknya. Mengeluarkan pelbagai fatwa palsu. DIsanjung sebagai ulamak tapi tiada budi pekerti seorang ulamak dan tidak menghayati budi pekerti dan kepimpinan islam dalam politiknya. 



Hingga kini kita tidak mahu tanding PRK Cempaka atas konon menghormati "Tok Guru"? Berikut pandangan seorang pemimpin Melayu:

HEBAT UMNO, PM memberi penghurmatan kpd arwah Nik Aziz walaupun sebelum ini Arwah Nik Aziz caci orang umno sampai mahu ludah muka orang umno. Segala perbuatan terkutuk Arwah Nik Aziz terhadap orang umno disahkan betul olih pemimpin umno.

Hebat sungguh.. kata orang Pas petunjuk dari Allah swt. RTM siar secara langsung dan bacaan ayat2 suci al quran seolah olah kemangkatan seorang Sultan. PM keluar kenyataan khas memuji Perjuangan Islam arwah Nik Aziz walaupun dunia tahu Arwah Nik Aziz penghalang Perpaduan Melayu antara umno dan pas.

Puteri keluar kenyataan puji melangit, Dato Hisham menitis airmata dan Dato Stopa awal2 umun PRK Dun Cempaka UMNO tidaj bertanding.

APA SEMUA INI BENAR2 IKHLAS KERANA LILA HITA ALA atau sindiwara politik.

Jika di perhalusi betul2, PM ambil kesempatan utk mendapat simpati dan sokongan PAS untuk menghadapi serangan dan tekanan Tun M yg mahu PM meletak jawatan. Cina tidak menyokong BN dan Melayu makin lari dari UMNO kerana berbagai isu..Maka PM mengharap simpati dan sokongan Pas..

Apakah Pas tidak sedar? Pas lebih cerdik dari UMNO sekarang.. UMNO makin nampak politiknya yg di kendung tercicir, yang di kejar tak dapat dan menang sorak kampong tergadai. Ini kerana PM pun terlalu cerdik dan di kelilingi olih penasihat2 super cerdik..pandangan ulasan akedemik dan tidak ada apa2 niat...
Satu komentar ini juga perlu dihayati...

Siapa Nik Aziz ni? Kalau Nik Aziz Bekas MB Kelantan tu saya kenalah...

Dia ni masa lahir mcm bayi2 biasa je...

Dia membesar mcm kanak biasa je....

Dia remaja mcm mamat2 biasa je....

Dia berumah tangga mcm orang2 biasa je....

Dia tua mcm org2 tua biasa je ..

Kalau Nik Aziz tu lah....

Yang dia hebat adalah gunakan Islam dan ayat2 Al Quran demi kepentingan politik...

Yang dia hebat ialah memecahkan bansanya orang Melayu...

Yang dia hebat ialah duduki kerusi MB begitu lama sekali tapi tak buat apa2 yg boleh majukan negerinya.

Nik Aziz pada saya adalah org2 biasa sahaja. Tiada kelebihan luar biasa.

Saya rasa bapa saya lebih hebat. Bapa saya walau bukan ulamak tetapi suka buat baik kpd semua org.

Bapa saya tak suka bermusuh. Bapa saya tidak gunakan Islam dan ayat2 suci demi kepentingan politik.

Bapa saya tidak maki hamun. Bapa saya tidak kata Allah pun mencarut. Bapa saya tidaknpernah kata Kalimah Allah org Kristian boleh guna. Bapa saya tidak pernah kata Nabi Muhammad masa muda macam mamat2 biasa lain. Bapa saya tidak berpeluk dgn Cina.

Saya rasa bapa saya lebih hebat dan lebih mulia dari Nik Aziz. Saya rasa bapa saya lebih byk melahirkan rasa syukur apa yg ada dlm hidupnya.

Saya percaya bapa saya lebih hebat dari Nik Aziz. Bapa saya seperti org biasa lain. Tapi Nik Aziz org yg sgt luar biasa kerana kata Allah juga mencarut, kata Nabi Muhammad lahir dan membesar seperti bayi2 biasa dan seperti mamat2 biasa. Memang Nik Aziz bukan org biasa.

Saya tidak rasa mahu hormat Nik Aziz sgt.

Tapi sebagai sesama Islam saya hadiahkan Al Fatihah kpd rohnya. - Al Fatihah...
Ya ... jangan kita lupa apa yang kita kata. Kata itu dikota. Apa dikata dulu mesti sama dengan apa dikata sekarang. Istiqamah namanya.


Nik Aziz hanya mamat biasa sebagaimana dia pernah perkecilkan rasulullah. Ini bukan mengata orang mati kerana perkara sama disebut ketika dia hidup. Banyak tak dijawabnya.

Hanya yang taksub mendewankannya berlebih-lebihan:

Antara gambar-gambar palsu sepanjang majlis pengebumian Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz semalam yang banyak tersebar di aplikasi whatsapp..jika ada yang telah menyebarkan, boleh tolong 'delete'..pastikan kita sebarkan sesuatu yang sahih..insya-Allah..

Penyataan gambar :

1) Gambar jenazah tersebut ialah jenazah Allahyarham Ustaz Yahya Othman..bukan jenazah Allahyarham TGNA..
2) Di pusara Tuan Guru: Bukan gambar Sultan Kelantan seperti mana yg diuar-uarkan..
3) Solat jenazah tersebut ialah solat jenazah Allahyarham Fazlul Huq Amini, seorang ulama' Bangladesh. Jenazah Tuan Guru disolatkan di dalam masjid Pulau Melaka.
4) Gambar manusia berbondong itu adalah gambar di Pattani, Thailand.

SUMBER: FB Ustaz Faisal Ariffin Original, dikemaskini oleh penulis. Wallahu A'lam.


Sekarang jika UMNO tak tanding, itu bersalahan prinsip demokrasi. Kita patut sentiasa tanding sebagai sebuah parti kerajaan yang memberi pilihan buat rakyat.

Mana maruah kita asyik tak tanding setiap kali perusi pemimpin besar PR dikosongkan sebab kita takut.

Kenapa Jelutong dan Cempaka tak tanding tapi Permatang Pauh nak tanding?????

No comments:

Post a Comment