Monday, February 16, 2015

Hatta Ramli ketua gerak saraf Hawaii Five-O untuk PASMA

Sebaik didedah Hatta Ramli sebagai dalang disebalik gerakan yang menyerang Haji Hadi, ada pula yaang cua pertahankannya. Baca kenyataan di Al Husseyn SINI.

Kemudahan mendapat jumpa di Internet aakan penafian ini adalah disebaban kekuatan kumpulan PASMA dalam gerak saraf di siber kumpulan Hawaii Five-O.



Asal Hawaii Five-O adalah Pasukan Gerak Saraf yang ditubuhkan di bawah Jabatan Pilihanraya PAS Pusat.

Namun kini badan yang diketuai oleh Dr Hatta Ramli yang merupakan Pengarah Jabatan Pilihanraya Pas Pusat (JPRPP) sebagai Pengerusi/Ketua Eksekutif kepada PGS kini sudah berperanan menyerang Haji Hadi.

Pengarah PGS adalah seorang yang digelar sebagai Juragan Belang Tarung (Nordin Pahang) atau juga dikenali Din Botak. Dibawah PGS terdapat unit-unit yang menjalankan fungsi-fungsi tertentu seperti kajian politik, ICT, dll.

Antara ahli PGS pusat adalah Zinulfaqar dan Mazhar Yusof.

Mazhar Yusuf mengetuai Unit Media Baru PGS dan ahli-ahli unit ini terdiri daripada blogger, facebooker, dan lain-lain dari seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Antara fungsi merela  adalah menyebarkan info berkaitan isu semasa politik negara yang melibatkan Pas terutamanya dalam hal menyanggah hujah-hujah.

Keyboard warrior ini kini emberi gambaran buruk kepada kepimpinan ulamak. Kononnya mereka adalah golongan Unity Government (UG). Fokus mereka adalah untuk menyanggah hujah dan program pimpinan yang dilihat menggunakan parti dan agama untuk kedudukan memperteguhkan kepimpinan ulamak.

Mereka memberi gambaran buruk kepada mana-mana pemimpin dan ahli PAS yang berpegang kepada fahaman "kita menyertai pilihanraya bukan untuk menang semata-mata tetapi kita mengharapkan keredhaan Allah".

Mereka juga dalang yang memfitnah Haji Hadi menerima imbuhan daripada Kerajaan Persekutuan untuk melemahkan PR dari memenangi usaha menawan Putrajaya.

Turut sama difitnah adalah  pengikut-pengikut Presiden yang memberikan wala' kepada Presiden seperti Ustaz Nik Zawawi, YB. Ust.Nasrudin Tantawi, YB. Dr. Khairudin Attakiri, YB.Ust.Nik Abduh, Ust. Mokhtar Senik dan lain-lain lagi.

Mereka juga menyerang dan menyanggah keputusan Majlis Syura Ulamak, mengkambinghitamkan NGO seperti "Geng Ustaz" yang banyak mempertahankan Presiden.dan lain-lain

Ahli group Hawaii Five 'O' - cyber trooper bagi memporak perandakan PAS dan meyerang sesama ahli PAS melalui media maya adalah:
1. Nie Feng Abg Mazhar (FB Mazhar Yusof)
2. Jamaludin (FBZizi Nisa)
3. Ibn Harun (FB Ibn Harun)
4. Fauzi Punk (FB Mohdfauzimurad Punk)
5. Wafer Comey (admin Era Pasca)
6. Aisya Humaira (FBfb Aisya Humaira)
7. Adli Muhammad Alhasan (fb Adli Muhammad AlHasan)
8. Abi Man
9. Md Dhuha (fb Ahmad Dhuha Sobri)
10. Seniman Nunui (FB Seniman Nunui At Tantawi)
11. Suhaimi
12. Zaleha Mohdsaid (FB Zaleha Md Said)
13. Abd Nasir
14. Nordin Pahang (FB Juragan Belang Tarung)



"Sembang-sembang" antara ahli Unit Media Baru ini dibuat melalui group Whats App PGS yang kemudiannya ditukar nama kepada HAWAII FIVE O sempena persamaan modus operandi group ini dengan filem tersebut.

Kumpulan ini menjadi "bank maklumat"  untuk semua blogger dan facebooker bagi mendapatkan info secara direct dari Dr Hatta Ramli dan Aiman Athirah selaku pimpinan Pas Pusat.

Mereka mempromosikan Anwar Ibrahim serta pimpinan PR lain atas landasan bersatu menentang kezaliman UMNO/BN dan mana-mana pimpinan PAS yg dilihat menyebelahi Tuan Guru.

Beriku adalah ahli goup ini:
  • Mat Sabu
  • Husam
  • Dr Dzulkifli
  • Md Faiz Mat Nawi
  • Mumtaz Mat Nawi
  • Dr Siti Mariah
  • Zailah
  • Dr Halimah Ali
  • Aisyah
  • Hjh Kintan
  • Salehudin Ayub
  • Mahfuz
  • Ir Nizar
  • Dr Mujahid Yusof Rawa
  • Dan ramai lagi dalam kalangan ahli dan aktivis PAS yg berkarier sbg seorg Doktor atau peguam atau businessman.


Group ini menang besar dalam muktamar yang lepas, dan hampir memonopoli semua jawatankuasa pusat (Iduk, Dewan Muslimat, dan Dewan Perhimpunan Penyokong PAS) melainkan Dewan Ulamak dan Dewan Pemuda. Namun mereka masih berjaya menyelitkan beberapa wakil dalam Pmuda dan Ulamak.

Dalam Dewan Muslimat, dari Ketua, Timbalan Ketua, Naib Ketua, dan hampir keseluruhan AJK dikuasia mereka. Rival mereka adalah team Ustazah Nuridah Salleh (Mantan Ketua DMPP), dan Wan Hasrina (mantan Timbalan Ketua DMPP)

Team ni asalnya dari team PROTES dulu. Kumpulan ini adalah yang sebenarnya nadi utama dalam jawatankuasa mobilisasi Bersih 1.0 dulu dan juga sebahagian besar perhimpunan2 anjuran pembangkang seperti PROTES, BLOODY SUNDAY, CANDLE LIGHT VIGIL, HIMPUNAN SEJUTA RAKYAT, HIMPUNAN HIJAU.

Mereka kawan bbaik dan rapat dengan Arul SUA PSM, Hishamuddin Rais, A Samad Said, dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment