Friday, February 27, 2015

Permohon pengampunan persenda institusi Raja, dan taktik tarik simpati


Permohonan Pengampunan oleh Anwar Ibrahim telah mencemarkan sistem keadilan di Malaysia.

1. Bagaimana seorang Peliwat boleh memohon pengampunan? Ia akan menjadi "Bad Precedent" terutama kalau diampunkan. Bayangkan selepas ini ramailah peliwat dan perogol akan memohon pengampunan daripada Tuanku Yang Dipertuan Agong.

2. Anwar ternyata seorang yang bacul kerana biasanya mereka yang menerima hukuman gantung atau penjara seumur hidup sahaja yang memohon pengampunan. Setakat 5 tahun pun nak minta pengampunan ternyata Anwar hanya gempar sahaja bila selalu melaungkan slogan "lawan tetap lawan".

3. Sejak menjadi pemimpin pembangkang, tindakan beliau dan partinya banyak mencemarkan institusi Raja; Tetapi sekarang melutut meminta pengampunan Raja. Enough is enough, Anwar mesti berhenti berlakon dan berbohong.

MOHD PUAD ZARKASHI MT


Sudahlah itu, Tian Chua boleh main tuntut seolah-olah tiada procedure dalam hal pengampunan.


Hukuman pun belum banyak mana di hadapai dah nak minta maaf. Baru hari itu kata tak akan minta maaf dan lawan tetap lawan. Yang nak dipunta diampunkan pun tak mahu minta ampun secara rasmi.

Dahlah itu, apa gila pula Nurul ...



Ini satu penghinaan dan persendakan instutusi raja untuk minum bersantai dengan banduan.


Dari pada Anwar baik Tuanku minum teh dengan ramai rakyat jelata yang baik dan setia pada raja dan negara serta bukan banduan.


Bila-bila pula ada peraturan begini?

Sudah2lah Nurul, dulu lain sekarang lain pula


Semua ini hanya permainan persepsi nak pinta belas kasihan rakyat ....


No comments:

Post a Comment