Thursday, February 12, 2015

3 hari tanpa Anwar merihatkan... Syok dapat berterusan


Dah tiga hari sebenarnya.

Ahhh ... relaksnya tak payah tergila-gila bersengkang mata nak tulis blog untuk dischedule. Tak yah tergila-gila nak sentiasa ikuti update berita dari media kerajaan, media pembangkang, blog, FB, Twitter dan Instagram. Lain pula email yang diterima.

Lain lagi nak jumpa orang dan pelbagai informer untuk kumpul info. Sambil, kami kena juga kerja dan niaga untuk tampung keluarga, pelajaran anak-anak, makan pakai dan hal rumah.

Pagi tadi kawan-kawan kami di Kedah, Johor, Kelantan dan Terengganu kata relaks lah kita. Pagi-pagi tak tergila nak buat berita. Boleh pergi pasar pagi-pagi cari ikan fresh. sayur segar dan ada dapat keluar jogging dan walk-walk bersama keluarga.

Banyak boleh dilakukan yang menyegarkan fikiran dari hal-hal politik yang tidak habis-habis dan diterukkan dengan pihak kita sendiri suka tembak kaki sendiri. Samada Unspinners akan terus atau tidak terpulang kepada sikap ahli UMNO.

Bawah ni ada petition.


Malaysia memerlukan sokongan rakyatnya sendiri untuk terus maju & kekal berdaulat tanpa gangguan negara luar. Kita negara yang berdaulat & merdeka.

Saya menyeru semua rakan media untuk tandatangan petisyen di laman web White House seperti link yang ada di bawah ini bagi menghalang mereka mencampuri urusan kehakiman dan kedaulatan negara kita. Ayuhlah, sahabatku semua. Sebarkan ini. NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA.

https://petitions.whitehouse.gov/petition/respecting-sovereign-nation-malaysia/0bXNLmhg
Orang Anwar nak kumpulkan 100,000 undi petition, takkan kita tak boleh buat lebih dari itu?

Kononnya ada lebih 3 juta ahli UMNO, berapa lagi ahli MCA, MIC, PBB, PBS, dlll parti komponen. Takkan tak boleh dapat jumlah protes sekurang-kurangnya 1 juta?

Ada ketua bahagian dok whats app ke whats app group. Bukankah lagi segera kalau dia arah semua ketua cawangan pastikan semua ahli-ahli UMNO dan orang ramai di cawangan dan bahagian isi petition itu. Setakat dua tiga bahagian atau kawasan parlimen boleh kumpulkan 100,000. 

Unspinnrs nak tengok berapa dedikasi jentera UMNO dalam menentang permainan psy war siber ini. Jika tidak, apa ertinya sukarelawan bantu UMNO.

Dahlah kena cemuh macam-macam.

Duit lagi nak keluar bayar Unifi di rumah, guna 2 laptop seorang, broadband sekurang-kurang satu, smartphone, ada sampai dua hp, yuran langgan Malaysiakini dan lain-lain berita online untuk ikuti berita semasa, dan lain-lain .

Ingat murah nak berjuang?

Orang UMNO hanya tahu komen cybertrooper atau media sosial "kita" tak ini dan tak itu. Bantuan sokongan kureng, Mereka sendiri tak beri kepimpinan dalam mengatur strategi. Entah tahu ke mereka ngatur strategi. 

Duduk kedai kopi dan coffeehouse ngumpat dan ngata pemimpin, ngadu domba dan menunggu nak ngap memang mereka pandai..


Macam pembangkang, mereka bermasaalah tapi dah nak ngadu domba antara pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli keluarga. Baca Asia Sentinel yang mula nak laga-lagakan sesama keluarga PM SINI.

Sementara itu, mereka pula laga-lagakan mantan pemimpin dengan pemimpin yang ada:









Namun begitu, nampak macam kerja adu domba atau kerja bodoh pembangkang, tapi ada ahli pasukan Unspinners merasakan ini macam bukan kerja orang PKR tapi ide dari orang dalam UMNO atau dibiayai orang UMNO. 

Ah! Letihlah mikir benda-benda gini. Baik aku siap-siap mandi sunat, pergi masjid awal, duduk ngaji baca surah Al Kahfi dan Yaasin, dengar tazkirah, dan solat jumaat. Balik makan tengahhari yang enak. Rihat kepala.

Tengah fikir perlu ke nak tolong UMNO ni. Memang terfikir hal nasib agama, bangsa dan negara. Yang suruh teruskan memang sedap cakap, Petition tu dah isi belum?

Tak dapat 1 juta .... malu panggil diri sokong UMNO dan BN. Malu kata mahu pertahan negara yang merdeka. Baik pro gomen atau pro pembangkang, tapi tak ada erti jika tak sokong kedaulatan negara. Pastikan rakan-rakan dan keluarga sign petition.

Kalau boleh capai 1 juta, baru berbaloi nak juang ...


Lepas makan tengahhari nak tidor macam orang UMNO. Buat apa sukarelawan susah payah jika pemimpin dan organisasi UMNO pun relaks. Bila langau-langau yang tak buat apa nak diterajangkan???

Tengoklah lepas hari minggu ni. Nak lagi ke ... Perlu ke ...terus berjuang? Dah rihat ni, sedap pulak ...

Apa hal pun sedekah fatihah bbuat Nik Aziz. Politik lain, sesama insan lain ...


No comments:

Post a Comment