Sunday, February 22, 2015

Bila Mahfuz terlibat, isu Sirul hilang kredibiliti ... Jadi wayang badut!!!


Mahfuz ni LCE / SRP pun tak pass. Dulu kerja setakat angkat beg di Lapangan Terbang Bayan Lepas. DIa tidak ada keupayaan berfikir untuk mengartikulasikan isu. Dia hanya burong kakak tua yang hinggap dijendela mentuturkan bahasa manusia dari ungkapan kata yang diajar tuannya.

Sering kali, Mahfuz akan mencabar pihak ini dan itu untuk debat atau mencabar lakukan ini dan itu. Sepatutnya orang yang menuduh yang dibebankan tanggungjawab membuktikan tuduhan dengan fakta, jalan cerita dan butiran hujah yang munasabah.

Beza IQ Mahfuz dan Mr Bean hanyalah dari segi keupayaan bercakap, namun apa yang dikeluarkan dari mulutnya hanya menggambarkan tahap IQ yang tidak jauh beza dari karakter orang dewasa yang bersikap kebudak-budakkan yang dilakuni pelakun dan komedian Rowen Atkinson.

Pembangkang timbulkan isu kononnya:




Sebelum apa-apa pun, dah memang ngarut. Lihat berikut:




Sebelum kita dengan apa yang KONONNYA ada tuduhan dari Sirul melalui Mahfuz, kita harus bertanya apa yang Sirul akan kata dan apa yang Mahfuz akan kata. Jangan Sirul tak kata apa tapi Mahpus yang lebih-lebih.

Kita juga harus bertanya kenapa Sirul tidak duduk dalam kandang saksi dan jadi saksi kes perbicaraan bagi mempertahankan dirinya??????

Kenapa dia tidak keluarkan pelbagai butir ini semua ketika perbicaraaan untuk pertahankan diri dari  hukuman mati terhadapnya???

Akhbar asing sudah buat tuduhan dan adakah Sirul berupaya "connect the dot" kepada Najib, Rosmah, ADC Najib dan pegawai polis.

Logikkah bagi Sirul untuk tahu siapa orang atasan yang arah jika chain of command dalam polis hanya terbatas kepada dia hanya tahu dan dapat arahan dari orang atasannya Inspektor Azrilah. Hal Musa Safri tidak melibatkan dia melainkan jika dia ada di situ ketika Musa Safri minta bantuan kepada Azrilah.


Hal ini dibincangkan di SINI

Setakat ini, Sirul masih belum berkata apa-apa dan rancangan untuk membuat statement kepada media pada beberapa hari lepas pun dibatalkan. Kenapa tidak dilakukan padahal masa cuti raya cina adalah masa paling baik untuk viralkan sesuatu untuk perbulaan ramai?

Apa sekali yang mahu dikatakan Sirul mesti diikuti dengan laporan polis. Jika tidak ianya tidak ada releven apa sekali pun.




Lagi tidak ada kredibilii jika SIrul pilih untuk keluarkan sikit--sikit macam wayang bagi finale cerita yang sensasi. Ia akan dilihat sebagai hanya hype media dan propaganda politik saja.

Tambah lagi isu wang komisyen dan lain-lain hal berkaitan pembelian Scorpene sudah lama dibuktikan tidak ada isu dan sudah lama isu ini mati.




Isu ini hanya bangkit sebab ada pihak terpaksa tutup kes liwat anwar.  


Hal ini jelas apabila bapa Altantunya ada berjumpa dengan pembangkang baru-baru ini.


Isu in panas balik bila ada pembangkang terlibat. Bagaimana Sirul punya wang untuk lari ke Australia. Siapa bayar dia?


Penglibatan pihak pembangkang tidak memberi kredibiliti dan hanya bertujuan MEMBODOHKAN KAUM UDA GEN Y yang masih hingus masa isu ini panas dahulu.

Jika Sirul dikatakan sudah beri statement dalam publication Asia Sentinel di SINI, ia hanya menunjukkan dia mengaku membunuh Altantunya!!!!!


There's nothing in the statement that a third person was implicated or involved in the murder other than Azilah. This statement is good enough to tighten the noose around his neck.

Maka Razak Baginda yang mahu dituduh membunuh pun tidak terlibat membunuh. Hanya Azrilah saja yang booleh jelaskan dia terima arahan untuk bunuh dari Razak  kerana dia yang ada hubungan dengan Razak.

Sekali lagi, Sirul hanya ambil arahan dari Azilah.

Manakala FMT pula ada tulis di SINI. [21/02 22:56] Datuk Othman Talib: Sirul Azhar the ticking time bomb | Free Malaysia Today -

Sama juga, Sirul is just a subordinate officer n whatever he says will not carry much weight as he has no communication link with any of the VVIPs. Lain lah kalau Azilah yang lepaskan bom kononnya.

Jangan lupa Baik Sirul dan juga Azilah tidak jadi saksi dalam kes terhadapnya.

No comments:

Post a Comment