Wednesday, February 11, 2015

Lepas 7 tahun, perjuangan UNSPINNERS tercapai ... Lepas ni?


Blog Unspiners muncul pada tahun 2008 tapi mula aktif dari bulan Jun 2009. Tujuan nak jawab putarbelit Anwar dan dedahkan maklumat yang benar dan serta hal-hal sebalik tabir yang cuba ditutup pelbagai pihak

Lepas lebih 5 tahun 7 bulan, akhirnya Anwar masuk. Maka disini perlukah lagi Unspinners teruskan perjuangan ini.

Kami semua dah penat dan banyak masa, wang ringgit dan kerjaya dikorbankan demi perjuangan ini.

Tambah lagi bila lihat gelagat individu dan grup kelahi untuk habuan, dunia ini sudah tidak lagi seronok.

Hilang sudah semangat setiakawan. Sesama kawan menyerang sesama sendiri mendedah identiti kawan, guna pembangkang serang kawan, ugut megugut dan pecah amanah. Perjuangan ini sudah mula memualkan.

Sepatutnya kerja-kerja ini kerja orang UMNO, ahli UMNO dan pejuang UMNO. Bukan kami sukarelawan-sukarelawan. Tapi sukarelawan yang lakukan dan ada orang UMNO jaki pula pada sukarelawan yang lebih ada impak.

Sebenarnya Unspinners bukan seorang dua tapi ada beberapa orang. Samada akan terus atau berubah wajah atau jadi platform lain yang mana ada antara rakan-rakan yang akan ambilalih, akan difikirkan.

Yang anda perlu fikirkan adalah hal perjuangan ini.PRK Permatang Pauh pun akan datang.


Kemasukan Anwar ke dalam penjara usah dilihat sebagai tanda semuanya sudah ok dan sokongan rakyat akan kembali ke UMNO cara semula jadi dan otomatik.

UMNO kena ambil peluang ini dan berusaha sungguh-sungguh untuk mengemaskan barisan. Rancang satu strategi baru untuk polisi mereka. Jenamakan semua parti menjadi lebih rendah diri dan tidak lagi dilihat pentingkan diri sendiri di mata rakyat.

PM dilihat mula turun padang dan terbaru dia menaiki kereta Putra yang mana disambut baik oleh orang ramai.

Selain itu, pihak kepimpinan harus bertindak bijak dan jangan biarkan perkara atau isu menjarakkan sokongan rakyat kepada kerajaan.

Kesalahan jenayah Anwar telah dihukum, tapi ia bukan satu kelebihan pun kepada UMNO dan kerajaan jika terus leka dan membiarkan para pengkhianat Melayu dan Islam bermaharaja lela.


Orang UMNO perlu ambil iktibar. Tanpa Anwar, PAS mungkin akan diletakkan jadi ketua boneka Pakatarn Rakyat dan dijadikan PM!

Orang PAS yang sudah berjuang berpuluh tahun akan terus bersedia meletakkan Mat Sabu untuk jatuhkan Hadi sebab DAP dan PKR sedia terimanya sebagai bakal PM.

Orang yang tak mahu ANWAR mungkin akan dapat buat pendirian baru untuk menerima PAS. OLeh itu, UMNO jangan syok sendiri.


UMNO tak bboleh asyik mengharap orang lain berjuang untuk mereka tapi mereka hanya mengaut kemenangan, jawatan dan kuasa. Mereka kena fikir betul2.

Sukarelawan datang dan pergi tapi sampai bila UMNO?

Lama-lama berbalik epada UMNO. Jika dah letih nak tadbir dan pimpin negara dengan baik, kasikan orang lain. Tiada siapa sanggup terus berjuang tapi tiada perubahan.


No comments:

Post a Comment