Friday, December 19, 2014

Hadiah buat DAP setiap kali nak Xmas


Asal nak dekat Xmas, akan kedengaran Lim Guan Eng mainkan isu kalimah Allah. Kita sepatutnya marah dan mereka memberi reaksi dan setelah bertubi dan berbalas-balas.

Lim Guan Eng diam dan hanya tersenyum. Ramai akan lupa, dia pencetus dan batu api. Laporan polis terhadapnya tak jadi apa sebab kita takut mereka tuduh kerajaan zalim kepada pembangkang atau orang Kristian.

Orang kota ada buat demonstrasi tunjuk marah. Suratkhabar cina siarkan sebesar2nya. Ada sedikit berlaku kerosakkan dikompang besar seolah2 keganasan terhadap orang Kristian.

Tindak tanduk begini tak buat Lim Guan Eng takut tapi gumbira. Dari popularitinya merudum kerana pelbagai isu tempatan Penang, semua dilupakan. Cina hanya lagi rasa perlu teruskan sokongan walaupun ada tak suka.

Selain itu, lebih penting, Sarawak yang lebih ramai Kristian lagi marah. Bangsa dan kaum tidak sesensitif bila perasaan ugama sendiri tertekan.

Bertambah yakin DAP untuk tambah kerusi di Sarawak. Bertambah yakin Pakatan untuk dapat momentum tamvah kerusi dan mungkin menang di PRU akan datang.


Melayu PKR dan Melayu liberal lagi suka untuk serang Melayu dan Islam sejati untuk membolehkan lebih ramai ikut liberal dan plural seperti mereka. Tidak peduli mereka perjuangan Melayu berteraskan Islam yang membuat mereka berjaya.

Tidak didengar mereka pertahankan Melayu dan Islam ketika diserang pembangkang dan NGO kiri. Tidak bersuara mereka untuk kutuk puak bukan Islam dan/atau bukan Pribumi yang extrimis.

Yang diserang adalah Melayu dan Islam. Serupa hampir jiwa penindas seperti DAP.

No comments:

Post a Comment