Wednesday, December 24, 2014

Ada gereja dan pemimpin kristian berdosa pada jiran Islam mereka


Penganut ugama Kristian sepatutnya mengikut ajaran ugama mereka untuk mengasihi jiran dan tidak menyakiti hati mereka untuk wujudkan suasana aman dan gembira dalam masyarakat.

Berikut adalah antara kata2 bible yang dimaksudkan:


Mark 12:31

The second is this: ‘You shall love your neighbor as yourself.’ There is no other commandment greater than these.”

Leviticus 19:18

You shall not take vengeance or bear a grudge against the sons of your own people, but you shall love your neighbor as yourself: I am the Lord.

Luke 6:27

“But I say to you who hear, Love your enemies, do good to those who hate you,

Matthew 22:36-40

“Teacher, which is the great commandment in the Law?”

And he said to him, “You shall love the Lord your God with all your heart and with all your soul and with all your mind. This is the great and first commandment.

And a second is like it: You shall love your neighbor as yourself. On these two commandments depend all the Law and the Prophets.”

Banyak lagi di


Malangnya ada pihak gereja dan pemimpin gereja Kristian di Semenanjung sengaja memprovokasi dan menimbulkan kemarahan orang Islam untuk kalimah Allah yang jadi amalan orang Islam sebagai nama tuhan tapi mahu diguna dalam bible melayu dan gereja.






Orang Islam marah kerana ini usaha terancang yang bertujuan tidak baik.





Dan ada pemimpin beragama Kristian yang saja memecah belahkan masyarakat dan membakar kebencian dalam masyarakat untuk membuat membenci sesama sendiri.




Bukankah mereka ini semua engkar pada ajaran Kristian????



No comments:

Post a Comment