Saturday, December 6, 2014

DAP Seri Aman guna taktik Baru Bian salahkan pembalakan haram pada kerajaan


Unspinners masih ingat lagi satu isu di Sarawak yang mana seorang calun PKR berkokok mengenai isu pencerobohan NCR tapi dia sebenarnya terlibat.

Calun PKR tersebut adalah seorang peguam dan dia sendiri mewakili sebuah syarikat taukeh balak cina yang telah ambil tanah seorang peniaga Pribumi Sarawak.

Oleh sebab peniaga itu orang ternama dan dari keluarga politik, orang PKR itu guna orang Iban untuk berdemo kononnya peniaga tersebut ceroboh tanah NCR. Padahal tanah NCR dicerobohi oleh taukeh balak tersebut.

Orangnya Baru Bian sendiri yang kira perjuang tanah NCR tapi dia sendiri bantu taukeh cina ceroboh tanah yang orang Sarawak sendiri berhak terima tanpa ambil tanah sesiapa.

Semalam Unspinners terima FB berikut yang merupakana kenyataan wakil rakyat DAP di Sri Aman:


Agak-agak pembalak itu cina ke pribumi? Kemungkinan besar ianya penyokong DAP.

Jangan heran jika pembalak itu adalah orang DAP dan ketika pembalakan berlaku, wakil rakyat DAP tutup mata. Lepas dah licin licau, baru wakil rakyat DAP bising.

Dia datang berpura-pura rapati tuai rumah panjang untuk mendengar kemarahan dan rintihan mereka tapi dia hanya bakar sentimen untuk buat mereka marahkan kerajaan. Wakil rakyat tak salahkan dirinya kerana tidak bising sebelum ini. Dia salahkan kerajaan.

Trick sama dengan Baru Bian.

No comments:

Post a Comment